Jak zrobić domowy hydrolat

Witajcie!

Już trzeci raz zrobiłam domowy hydrolat, za każdym razem wychodzi i działa świetnie, więc podzielę się tą wiedzą z Wami.

W skrócie o co chodzi z hydrolatami: (za ZróbSobieKrem) „Hydrolat jest to produkt otrzymywany przy destylacji z parą wodną całych roślin lub ich części. Przy tego rodzaju destylacji otrzymuje się olejek eteryczny i wodę podestylacyjną. Woda taka zawiera cenne substancje roślinne rozpuszczalne w wodzie oraz śladowe (0.02% – 0.5%) ilości olejku.”

Hydrolatu można używać jako toniku, jako dodatku do kremu zamiast wody destylowanej, można robić maseczki na płatkach (są ekstra). No i pachną ślicznie – zależnie od roślinki jaką się użyje.

Do wykonania takiej wartościowej domowej wody roślinnej potrzebujemy:

– kawiarkę (mi się udało kupić w Netto na wyprzedaży za chyba 15 złotych)

– roślinkę (listki, łodyżki, nie za dużo, żeby się do kawiarki zmieściły, ja mam miętę i szałwię)

– wodę (ja używam przefiltrowaną i jest ok ale najlepsza byłaby destylowana)

– spirytus lub konserwant (np. phenoxyethanol)

– buteleczkę przelaną alkoholem o odpowiedniej pojemności

IMG_9350 kopia

Listki nie chciały się zmieścić z łodyżkami to wcisnęłam tylko listki.

IMG_9353 kopia

IMG_9354 kopia

I podgrzewamy aż woda się zagotuje i para przepłynie gwałtownie przez listki i skropli się w górnym zbiorniku.

IMG_9356 kopia

Teraz czekamy aż zupełnie ostygnie i przelewamy do butelki.

IMG_9357 kopia

IMG_9363 kopia

I gotowe! Wystarczy jeszcze go zakonserwować (chyba, że kilka dni w lodówce jest wystarczające dla Was;) ). Tym razem użyłam spirytusu (podobno aż 15% jest potrzebne, ja dałam mniej, zobaczymy ile wytrzyma). Poprzednio użyłam konserwantu, który miałam pod ręką i działa super.

Mam nadzieję, że komuś ten przepis pomoże:)

Dziękuję za uwagę:)

Marta

4 thoughts on “Jak zrobić domowy hydrolat

    • Dziękuję, aczkolwiek pomysł nie mój, znalazłam na kilku blogach podobne przepisy jak sama szukałam informacji jakiś czas temu :) Miałam farta, że akurat niedługo po tym jak się dowiedziałam, że można samemu zrobić hydrolat w Netto była wyprzedaż :D A warto, szczególnie jak sobie zrobisz „maseczkę” z hydrolatu na płatkach, skóra jakby mniej się buntuje i jest bardziej nawilżona.

Skomentuj

