Mój ulubiony sposób nawilżania ciała po kąpieli – alternatywa dla balsamu i balsamu pod prysznic

Witajcie:)

Już od około roku stosuję proty sposób pielęgnacji ciała, który strasznie ułatwił mi życie, a oto on: oliwka do ciała zamiast balsamu. I tyle! Oliwkę używam na mokrą skórę, po wtarciu czekam kilka minut przykryta ręcznikiem i wycieram się delikatnie. Efektem jest nawilżona skóra, która się nie lepi i jeżeli jest taka potrzeba od razu mogę ubrać się „do wyjścia” z domu.

plusy tej metody:

+ skóra jest nawilżona i wypielęgnowana

+ nie klei się tak jak po balsamie

+ nie trzeba długo wcierać i wmasowywać oliwki

+ praktycznie od razu można się ubierać i ciuchy nie kleją się do skóry

minusy:

– na skórze pozostaje leciutkie uczucie natłuszczenia, nie jest to tak jakbyśmy na suchą skórę użyli oliwki, ale niektórym może przeszkadzać

– jeżeli używa się białego ręcznika do wycierania skóry to niestety odbarwia się trochę na żółtawo; zauważyłam to po pół roku używania oliwki mniej więcej

Stosuję w tym momencie Oliwkę dla dzieci z Babydream a wcześniej Olejek do ciała z Alterry, ale wszelakie oliwki i olejki (najlepiej bez oleju mineralnego, parafiny itp, one dają złudny efekt natłuszczenia a pod nimi skóra jest sucha; wyjątkiem jest skóra atopowa, którą te składniki chronią przed agresywnym środowiskiem) się nadają:) Bardzo łatwo można zmodyfikować każdą oliwkę dodając kilka kropli naturalnego olejku eterycznego np. pomarańczowego aby stosowanie było mega przyjemne a skóra pachnąca:)

Mam skórę suchą i taka pielęgnacja w zupełności mi wystarcza. Może teraz na zimę trochę to zmodyfikuję, bo będzie zimno i skóra będzie się mocniej przesuszać.

4 thoughts on “Mój ulubiony sposób nawilżania ciała po kąpieli – alternatywa dla balsamu i balsamu pod prysznic

  1. Ja używam oliwy z oliwek lub olejku arganowego. Dodatkowo co 3 dni stosuje pod prysznicem peeling z kawy z oliwą. Olejki pod prysznicem to najlepsza wersja dla leniuchów takich jak ja- a najważniejsze, ze twarz i ciało są odpowiednio nawilżone i odżywione.

Skomentuj

