Babeczki – waniliowe z białą czekoladą z borówkami i mocno czekoladowe

Witajcie!

Dostałam borówki od teściowej i postanowiłam zrobić z nimi babeczki, bo znalazłam ciekawy przepis kilka dni wcześniej – na babeczki waniliowe z białą czekoladą i borówkami. No i pomyślałam, że zrobię też mocno czekoladowe dla Kuby.

Wyszły pyszne!

Przepis podstawowy na 12 sztuk (z kotlet.tv):

125 g miękkiego masła

3/4 szklanki cukru (lepiej trochę mniej bo wychodzą bardzo słodkie)

2 jaja

cukier z prawdziwą wanilią

sodka albo proszek do pieczenia

1/3 szklanki mleka

1 szklanka mąki z górką

Przygotowanie:

Zmiksować miękkie masło z cukrem na jasny krem. Dodać mleko i miksować dalej. Dodać resztę składników i miksować dalej. Gdy nie będzie już grudek nakładać ciasto do papilotek do 2/3 wysokości albo więcej.

Piec 20-25 minut w 180 stopniach Celsjusza. Sprawdzać patyczkiem do szaszłyków czy babeczki gotowe (jak wychodzi z babeczek bez ciasta to gotowe).

W wersji z borówkami dodałam do ciasta 3/4 tabliczki białej czekolady oraz borówki. Reszta czekolady poszła na wierzch żeby borówki się przykleiły. Pychota! Chyba z pięć jedna po drugiej zjadłam, wyszły świetne.

W wersji czekoladowej dodałam dużo kakao, zrobiłam też polewę z mleka, masła, cukru i kakao, dodałam do tego kilka kawałków gorzkiej czekolady. Próbowałam zrobić muffinki z nadzieniem czekoladowym (łyżka ciasta, dwie łyżki polewy i znowu ciasto) ale większość wypłynęła i musiałam czyścić blachę… Ale i tak wyszły bardzo dobre, wilgotne takie:) W drugiej porcji wymieszałam po prostu ciasto z polewa i też wyszły dobre.

Polecam domowe wypieki, dają ogromna radochę:)

Miłego dnia i dziękuję za Twój czas!

Skomentuj

